Arzua - 37,5km to go - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van mari en arnaud - WaarBenJij.nu Arzua - 37,5km to go - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van mari en arnaud - WaarBenJij.nu

Arzua - 37,5km to go

Door: mari

Blijf op de hoogte en volg mari en arnaud

29 Juni 2008 | Spanje, Arzúa

Hola!Er zijn heel wat dagen en heel wat kilometers verstreken sinds mijn laatste update hier op de website.Ik zit nu in Arzua op 37,5km van Compostela.Ongelofelijk:) Het gaat nu echt razendsnel.Ik wil jullie zeker niet onthouden van mijn laatste dagen hier op de camino.Het heeft een tijdje geduurd maar de Spaanse camino heeft me enorm weten te bekoren. Sinds Villafranca de Bierzo loop ik met mijn hoofd in de wolken (soms zelfs letterlijk...).Het landschap is betoverend, die enorme vlaktes, boeiende steden en dan weer hoge toppen en diepe dalen, schitterend gewoon. Het weer is ook helemaal aan onze zijde.Soms zelfs iets te warm om te wandelen, maar we mogen echt niet klagen.We zijn blij dat de Spaanse zon er is.We vertrekken nu wel wat vroeger om de grote hitte voor te zijn.Vind ik zalig:tegen de middag toekomen, een verfrissende douche, nog even wat kleren wassen, kleine siesta en dan nog tijd om onze nieuwe bestemming te bezoeken en een terrasje te doen.Ik zit nu in Galicië.Voor mij de mooiste streek op de Spaanse camino.Lekker eten en mooie wandelroutes.

Ondertussen zijn mijn mamie en Mathias gearriveerd en maken ze ook deel uit van het pelgrimsteam:) En ik moet zeggen dat ze zich goed hebben aangepast.We lopen nu al drie dagen samen en het gaat heel goed.Ze hebben al 62km in de benen.En dat zonder al te veel voorbereiding en zonder al te veel gezeur;)Bravo!Hopelijk kunnen ze morgen ook nog goed mee.De volgende dagen gaan we het rustiger aan doen.De afstand tot Compostela wordt heel klein, maar ik wil het toch nog even uitstellen.De planning is om dinsdag 1 juli toe te komen in Monte de Gozo en de dag erna een kleine 5km te gaan tot aan de finish.Kwestie van vroeg aan te komen en naar de pelgrimsmis te kunnen en alles tot me door te laten dringen...Finistere staat uiteraard ook op het programma, maar voor die etappe neem ik graag de bus;) Ik ben al uit aan het zoeken welk kledingstuk ik daar ga verbranden.Het is namelijk de gewoonte dat de pelgrims in Finistere iets verbranden als symbool voor de oude persoon die achterbijft en de nieuwe persoon die geboren wordt...Spannend!Als jullie zich afvragen of ik veel veranderd ben...Volgens mijn moeder totaal niet en ze kent me toch wel vrij goed denk ik. Ik weet trouwens niet of dat positief bedoeld was:)


Tot heel binnenkort allemaal!
Marina x

PS:Ik denk dat we vanacht niet veel gaan slapen, want Spanje is net Europees kampioen geworden

  • 30 Juni 2008 - 04:13

    Christine:

    Dag Marina,

    Zelfs van achter mijn pc roert mij dit. Nog maar 37,5 km. Wauw !!!
    Dit moet toch heel wat losmaken in een mens ! In wezen zal je niet veranderen. Maar ik denk wel dat er een Marina voor en na Compostela zal bestaan. Een spirituele make-over !
    Fantastisch dat Luci en Mathias er ook zijn. De volgende dagen zullen je een emotionele boost geven. Daar zal je nog jaren op kunnen teren.
    Geniet nog van elke seconde !

    Christine.

    PS : Spijt dat het voorbij zal zijn ?

  • 02 Juli 2008 - 06:25

    Peter:

    En nu de laatste loodjes - al dan niet met spijt omdat het avontuur erop zit.
    Ik wens je voro jezelf een grandioze intocht in Santiago toe. en ik wacht op het verslag van je belevenissen. Ik heb Arnaud al even gezien ... hij probeert nu terug te wennen aan het samenwerken met Sofie.

  • 02 Juli 2008 - 08:50

    Rabiye:

    Mari,

    Prachtig je hebt het gehaald!!!! Ik kan me inbeelden welke gevoelens je nu hebt. Deze ervaring kunnen ze jouw nooit afnemen. Geniet van dit uniek moment!!

    Hou je goed,

    Rabiye

  • 02 Juli 2008 - 09:27

    Eylo:

    Mari Mari Mari... so proud of you, dit is gewoonweg geweldig, ik ben sprakeloos..shats geniet er met volle teugen van!!! You made it girl ;-)Tot snellllxxx

  • 02 Juli 2008 - 09:56

    Leo:

    Hulde,Hulde,Hulde.
    Als je dit leest ben je vast al aangekomen in Compostella.De groep Marina in iets gewijzigde samenstelling. Maar je kunt nu zeggen dat je het op eigen kracht hebt volbracht,ieder nadeel heeft ook hier zijn voordeel.Het valt ook niet mee om voor zo'n pelgrimstocht twee mensen met precies de zelfde iedeen te vinden.Groeten leo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Arzúa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2008

Santiago de Compostela

29 Juni 2008

Arzua - 37,5km to go

08 Juni 2008

On the other side

30 Mei 2008

St Jean-Pied-de-Port

05 Mei 2008

Het leven zoals het is: een pelgrim
mari en arnaud

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 22711

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: